You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Tuesday, October 26, 2010

al-islah

aku pun x sure sapa yg selalu selitkan AL-ISLAH ni di pintu kami semua.. tq kpd insan yg selitkan AL-ISLAH ni.. byk ilmu2x yg ada di dlmnya.. byk benda yg menyedarkan aku bila baca AL-ISLAH ni.. tapi tu la.. manusia mudah lupa.. bila susah, akan ingatNYA.. bila senang, akan lupaNYA..

dulu insan2x ni suka masukkan AL-ISLAH ni ikut bawah pintu.. tapi bagi aku mcm x elok ja wat mcm tu.. sebab mcm x hormat ilmu ja wat g2.. tapi la ni, yg alu perasan depa dah selitkan kat depan pintu.. kira ok ckit kot.. kalo rajin, ketuk pintu bagi pun ok gak.. boleh jugak kenal insan2x yg baik hati ni.. cuba sedaya upaya menyampaikan dan berkongsi ilmu2x yg berguna kepada kami semua..

tapi aku kadang sedih gak.. bkn apa..kadang tgk mcm org x ambil peduli pun ada gak.. biar ja AL-ISLAH ni kat pintu2x tu.. x ambik pun.. aku pun bukan lah baik sgt.. kdg aku pun just baca g2 ja..pastu pas kat rummate soh dia baca lak.. pastu terus lupa apa yg ada dlm AL-ISLAH tu.. tapi sekurang2x nya hargai lah penat lelah insan2x yg panjat tangga, yg fotostat kertas2x ni, pastu g bagi ke setiap bilik.. depa x minta pun duit kat kita.. tapi depa tetap nak kongsi ilmu2x ngan kita.. habis2x pun ambik la simpan elok2x..mana tau kot tgh2x boring ka apa ka.. blh gak baca.. x rugu pun kan.. tapi x pa la.. ikut la.. hak masing2x..

cuma dlm AL-ISLAH kali ni.. aku tertarik nak baca sebab ia ada kaitan dgn aku skrg.. soal CINTA.. ( aku x jatuh cinta lg.. tapi sdg mencari cinta tu ada la ckit2x )..

part ni bagi aku menarik utk difikir2x kan..

andai ditakdirkan tiada cinta dari ADAM untukmu, cukuplah hanya cinta ALLAH menyinari dan memenuhi jiwamu, biarlah hanya cinta kedua ibu bapamu yang memberi hangatan kebahagiaan buat dirimu, cukuplah sekadar cinta adik beradik serta keluarga yang akan membahagiakan dirimu. HAWA, cintailah ALLAH di kala susah dan senang kerana kau akan memperoleh cinta dari insan yang juga mencintai ALLAH. Cintailah kedua ibu bapamu kerana kau akan memperoleh keredhaan ALLAH.

persoalan utk diri sendiri skrg..sejauh mana cinta aku terhadap ALLAH.. dlm aku mengejar cinta terhadap ADAM.. aku sendiri telah lalai dalam mencintaiNYA..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment