You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Wednesday, June 15, 2011

~saat ini~

salam semuanya..

harap anda2x yg terbaca entry ini sihat2x selalu..


saat ini hati tiba2x berbicara.. sudah hampir masuk ke usia 23 thn beberapa bulan shj lg.. 23 thn?? satu tahap yg sepatutnya sudah mampu utk berpijak di atas kaki sendiri..bkn lagi bergantung harap pada kedua ibu bapa yg masih ada.. fikiran terus berlegar2x mencari memori yg kabur dan hampir hilang.. apa kejayaan yg sudah aku kecapi seiring usia yg bakal menginjak ke 23 thn.. dan tiba2x hati terasa sayu.. zero.. zero..dan zero.. tiada kejayaan yg boleh dibanggakan di saat usiaku yg hampir 23 thn ini..


kadang2x aku sendiri terfikir.. apakah perasaan ayahku mempunyai anak sepertiku.. dan persoalan itu akan terus berlegar di dalam fikiran krn tdk mempunyai keberanian utk dilontarkan.. saat ini juga, aku hanya mampu berharap dan berdoa semoga perjalanan ku dlm mengejar status sebagai pendidik akan berjalan dgn lancarnya.. sekurang2xnya itulah yg mampu utk aku berikan kpd diriku sendiri dan juga kpd ayahku..


di usia hampir 23 thn ini, aku melihat kejayaan dan kebahagiaan rakan2x lain.. tipu jika aku katakan tiada perasaan cemburu yg terselit di celahan hati.. namun aku menyedapkan ati sendiri.. mungkin masa utk aku masih belum tiba.. melihat mereka2x yg sudah mampu berdiri atas kaki sendiri.. berusaha membina keluarga sendiri..membuatkan hati ini sedikit pilu.. namun, aku yakin dgn ketentuan dan aturannya...


teringat perbualan panjang bersama teman lama di petang semalam.. kami berkongsi perasaan yg sama.. sedih.. sunyi.. pilu..rendah diri... masing2x memahami perasaan itu.. perasaan itu akan terus terpendam di dasar hati, dan kami perlu meneruskan apa yg sedang kami tempuhi skrg... perbualan bersamanya sedikit sebanyak mengurangkan kegusaran yg ada di dlm hati.. sekurang2xnya aku tidak mengalaminya berseorangan...


ntah la..mungkin diri ini semakin tidak kuat dgn masalah yg terus mendatang... membiarkan fikiran negatif yg menguasai diri...saat ini hanya mampu berdoa..agar aku terus diberikan kekuatan utk menghadapi segala rintangan...


p/s: baru tersedar... tahap penulisan dah semakin teruk..gara2x dah terlalu kurang membaca dan menulis...hmm

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

cikpuanNaiz said...

sebab kite da xbljar BM lagi.heee

Hafidzah Hafidz said...

tak ada la awk..okai je tahap penulisan awak..aja aja fighting! ^^

Post a Comment