You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Wednesday, September 15, 2010

tanpa sedar...

minggu ni.. dlm kampung aku ada 2 0rg yg telah pergi menghadap Ilahi.. t0k pin & wan bedah.. selang sehari ja.. terkejut juga aku tadi.. bila tahu wan bedah dah x da.. ingt lg, kechik2x dulu dia selalu usik aku.. bila aku da besaq gini, da x da la usik2x lagi, just senyum g2 ja.. selalu nampak dia naik m0t0 x pakai baju.. aku pun plik napa la dia selalu x pakai baju.. muda lagi dia tu.. baru 28.. x sakit apa pun.. itu la 0rg kata.. da ajal kan.. kita x leh jangka bila..

sepanjang 22 thn ni.. da ramai 0rg yg meninggalkan aku sebenarnya.. sama ada sedar @ tanpa sedar.. sama ada 0rg tu rapat ngan aku @ x ja.. pernah juga mak aku call kat maktab cakap pasal 0rg kg meninggal.. ustaz ramli, mak yana.. antara 0rg2x yg pernah hadir dlm hidup aku.. maybe 0rg2x ni x da la rapat ngan aku.. tapi sebenarnya memberi seribu makna juga..

ustaz ramli pernah mengajaq aku waktu sek0lah rendah dulu.. ingt lg kenangan dgn dia.. " sapa tid0q, saya tuju kasut ni "... " sapa tid0q, saja tuju kapuq putih ni"... bila teringat semua tu, tersenyum sendiri...

itu semua sudah ditentukan.. kita sebagai hamba.. hanya mengikut.. terima semuanya dengan redha..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment