You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Wednesday, July 13, 2011

~pelbagai ragam~pelbagai cerita~

salam semuanya..
semoga semuanya sentiasa berada di dlm senyuman di mlm yg indah ini..

dlm 2 hari ni, pelbagai cerita "hot" yg terjadi di IPG, KSM tersayang ni..
cerita "hot" 1.. kes "ragging"
cerita "hot" 2.. kes pecah masuk asrama..

rasanya ramai yg berada dlm keadaan tdk tenteram skrg..
semoga semuanya berada di bawah lindunyaMU YA ALLAH..

cerita "hot" 1 rasanya byk yg memberi kesan kpd budak2x laki..
cerita "hot" 2 yg pastinya meragut ketenteraman budak2x perempuan..

aku sendiri dr tadi x keruan ja rasa.. hati x tenang.. perasaan takut ja yg ada.. semoga semuanya bakal berakhir dan tiada lg gangguan yg berlaku..

pasal cerita "hot" 1..
hmm. ntah la. nak salahkan sebelah pihak saja tdk adil.. tapi nak salahkan kedua2x pihak pun susah jugak.. bagi aku dua2x sama ja kot.. x da yg salah x da yg betul..
aku x memihak kpd mana2x pihak.. bkn yg jr bukan juga yg sr..
tapi sendiri2x fikir lah..
bg sr.. mungkin jr x boleh nak terima gurauan2x anda.. sedangkan rasanya gurauan2x tu memg sentiasa ada.. sblm aku masuk lg kot.. budak kelas aku pun ada ja yg kena teruk2x dulu.. tapi rileks ja..ntah la...
bg jr pula.. anda sepatutnya memikirkan akibat drpd tindakan anda.. anda sudah pun mencemarkan nama baik tempat kita menuntut ilmu.. tdk salah anda utk membuat sbrg aduan atau ketidak puasan.. tetapi gunalah cara yg betull bkn dgn cara yg anda telah pun lakukan..
kesimpulannya..kedua2x pihak ambillah pengajaran.. mungkin ada silap kita di mana2x & ini ialah peringatan drNYA..

ops..lupa..semalam aku kena lg dgn "ngok", "bongok" & "bodoh"..
YA ALLAH.. semoga aku tdk menjadi spt individu itu..
berikan aku kekuatan utk aku mengawal perasaan amarah yg bersarang di hati ini..
aku sendiri pelik..tiada perasaan kah individu itu di saat dia menuturkan perkataan itu...
hmm.. manusia..manusia..
pelbagai ragam...

JUST KEEP THE SMILE JE LAH DIRI..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment