You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Wednesday, July 6, 2011

~mana satu pilihan hati~

salam semuanya..
semoga semuanya sihat2x selalu hendaknya..
smile yerk.. smile mcm ni.. (^_________________________^)
ok la..jgn smile lebih2x..smile mcm ni ja.. (^_^)

mana satu pilihan hati..

berdiam diri akhirnya disakiti dan terus terluka..

@

menyakiti org lain drpd disakiti..


kalau dulu memang lah aku tergolong dlm golonngan pilihan yg pertama..
biarlah diri ini yg dilukai..
tapi kalau hari ini, aku memilih pilihan yg kedua..
biarlah aku yg menyakiti sblm aku disakiti..

mungkin kelihatan agak kejam.. tapi mungkin juga krn hati ini telah tepu..
dah penat utk hanya menyerap semua benda disekeliling tanpa sebarang tentangan..
aku sendiri sedar akan perubahan yg berlaku pada diri sendiri..
semakin tidak mampu mengawal perasaan amarah..
semakin lancang dlm percakapan..tdk lg memikirkan perasaan org lain..
ia sgt2x buruk.. jgn sesapa pun ikut perangai mcm ni ok..
it was really2x bad..

walaupun kdg2x diri ini sedar menyakiti org lain itu sbnrnya menyakiti hati sendiri berganda2x sakitnya berbanding dgn org yg disakiti oleh diri..
tapi diri sendiri sudah hilang kawalan sepenuhnya..
kdg2x semunya berlaku tanpa sempat berfikir..
kesannya... ada pihak yg akan berkecil hati..ada pihak yg berjauh hati..
hanya yg benar2x memahami akan memekakkan telinga..membutakan mata..
jika dulu ucapan maaf sentiasa keluar dr bibir.. tapi hari ini perkataan maaf adalah sesuatu yg paling sukar utk diungkapkan..
sadis kan..??

sentiasa memohon kepadaNYA utk dikuatkan diri, mengawal perasaan amarah.. mengawal apa yg terkeluar dari 2bibir ini..
semoga aku mampu menguatkan diri utk mengawalnya..







Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment