You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Monday, June 7, 2010

SaYa Yg MeNuRuT PeRiNtaH

pic mak sedara aku kawin..semua 0rg da tya..anak sedaranya bila..c0z kami sebaya.. :P

ALHAMDULILLAH... aku selamat sampai kat rumah Jumaat lepas.. aku sampai kat umah lbh kurang pukul 6 pg.. ayah & adik aswad aku yg g ambik kat terminal Shahab Perdana, Al0r Star...

best gila bila dah ada kat rumah.. rasa mcm da x nak balik kat besut terchenta ja...hu3x...mcm2x cerita yg aku dgr dr mak aku..dr sekecil2x semut..sampai la ke sebesar2x gajah..( b0leh ka wat perbandingan g2..ha3x...lantak la..)....

plng best dgr cita sal budak2x kg aku yg nak bertunang..nak kawin... he3x.... dulu2x..main "tuju kasut", "zer0 p0int","randes" & bermacam2x lg la, sama2x.. tp hari ni..semua da cbuk nak kawin & bertunang... hik3x..cepatnya masa berlalu..

ala.. tgk 0rg plng dekat ngan aku ja la.. mak2x menakan a.k.a mak sedara aku yg sebaya ngan aku..dua2x 0rg da kawin..hik3x... yg s0rang tu da nak dpt baby p0n.. hurmm...

mak cik aku..a.k.a shila..da kawin thn lepas.. mak ngah aku a.k.a leha..kawin sabtu lepas.. x sangka lak..dulu main sama2x.. gaduh sama2x.. hari ni..dua2x da jadi isteri 0rg..wah.. betul2x x caya .. aku dah agak..waktu p kenduri mak ngah aku sabtu lepas..mesti semua 0rg akan tya aku pasal benda ni..dr umah lg dah ready mental & fizikal..wah..bajet nak p perang lak...

betul aku ckp..sampai ja kat umah kenduri...x sempat nak masuk umah lg.. t0k andak aku da tya....

1st questi0n.. " ang bila plak nurul ?? ".. aku jwb.."he3x..."....

pastu t0k su aku lak.. 2nd question.."mak ngah ang da lepas..ang bila lg nak lepas ?? "...aku jwb lg.."he3x..."...

masuk lak 3rd questi0n.. " ha..mak2x menakan dua2x da kawin..ang bila plak nak kawin..? ".. pergh..direct tu tok chik aku tanya aku depan umum.. aku p0n jawab la utk kali ke 3.." he3x.."...b0hsan betul daa.........

penat k0t nak jwb s0alan hr tu..ish..nyesal gak g kenduri tu....hu3x.. plng best dgr s0alan dr mak l0ng, mak ngah & pak lang aku... " mana pakwe..awat x bawak sekali..? "..ad0i...napa nih.. semua 0rg x sabaq nak tgk aku punya pakwe lak..( ha3x..bajet da ada )....aku p0n dgr selamber nya jawab.." alamak..terlupa bawak keluaq dr beg balik kg.."... dush..kena sekeh dek pak lang aku.. ha ambik hang..asyik ckp nak sekeh 0rg..balek2x..aku yg kena sekeh..ha3x...

bila da terlalu ramai tya..aku p0n dgn selamber ja menjawab..." erm..x lama lg k0t..tunggu ja la.."...ha3x... waktu aku jawan tu..aku x perasan ayah aku ada dekat ngan aku.. k0mp0m kena bambu dek ayah aku lam keta balik sat g...

dan..spt yg diduga..aku dis0al siasat 0leh ayah tercinta.. " da ada pakwe ka..?".. wah..direct ayah aku tya.. aku p0n penat gak menjawab & meyakinkan dia..bahawa..anak sulungnya ni still single mingle lg...hurm..bermula la sesi ceramah utk aku sepanjang perjalanan pulang dr umah kenduri... ayah pesan..." study dulu.. jgn d0k pk nak bercinta ja..x salah nak kawan...tp jgn lebih2x..kal0 da ada..tunjuk dulu...."... erm... aku just k0npius ckit..ayah aku ni bg ka x..ha3x... tapi apa2x p0n... sebagai anak... " SAYA YG MENURUT PERINTAH".. akan ikut ckp ayah saya.... INSYAALLAH....

s0..itu lah kisah ..." saya yg menurut perintah"... rasa mcm p0st x da kaitan ngan tajuk ja...ha3x...

p/s: kadang2x hati ni teringin nak ada pakwe gak..tapi x da 0rg yg sudi..hik3x... erm..bak kata cik "pehan yuyu".. maybe kita x ada pakwe g sebab..Allah tahu kita x mampu utk hadapi masalah2x yg ada dlm berkapel ni.. hmm..maybe betul la apa yg cik "pehan yuyu" ckp.. tapi..x kisah la.. aku senang cam ni.. aku b0leh kawan ngan sapa yg aku nak.. aku b0leh suka sapa2x ja yg aku nak.. ha3x.. just like n0t l0ve lg k0t...hu3x....


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment