You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Sunday, May 9, 2010

SELAMAT HARI IBU

mak.. ibu.. ummi.. mama.. perkataan2x yg berbeza tetapi mempunyai makna yg sama.. insan yg melahirkan kita ke dunia.. insan yg menanggung kesakitan semasa melahirkan kita.. insan yg membawa kita di dlm kandungannya selama 9 bln.. insan yg membesarkan kita dgn penuh kasih sayang.. insan yg x pernah merungut membesarkan kita.. insan yg mendidik kita utk menjadi insan yg berguna..berakhlak mulia.. insan yg sentiasa mendoakan kebahgiaan kita.. insan yg akan bersedih di kala kita berada dlm kesakitan.. insan yg akan gembira di kala kita mengukir senyuman..

hargailah ibu anda selayaknya dia patut dihargai.. tiada sesuatu pon yg mampu menggantikan kasih sayangnya kpd kita.. pelukan ibu mendamaikan jiwa.. ciuman ibu menggembirakan hati.. kata2x ibu menaikkan semangat dlm diri..

s0metime aku jealous bila dgr semua 0rg menceritakan hal ibu masing2x.. aku hanya sempat bersama ibu aku yg tersayang just utk 10 thn.. ALLAH lbh sygkannya lbh dr aku n family aku sygkannya.. Tuhan saja yg tahu betapa k0s0ngnya hidup ni tanpa insan bergelar ibu.. 0rg just b0leh ckp bykkan bersabar..tapi peritnya hanya aku yg tahu.. sakit yg x dpt aku gambarkan..

tapi mcm yg kawan aku ckp..ALLAH x akan uji hambanya melepasi batasan yg mampu hambanya hadapi.. aku still ada penggantinya.. walaupun x sama..tapi dia juga seorang ibu..sedikit sebanyak..mampu mengisi sedikit kek0s0ngan dlm hati ini.. aku bersyukur krn dpt pengganti sptnya..

aku syg kedua2xnya.. krn mereka adalah ibu.. yg melahirkan aku & adik2ku..
SELAMAT HARI IBU.. MAK...........


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment