You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Thursday, May 27, 2010

..genap 12 tahun ...

hari ini..genap 12 thn..dia pergi meninggalkan aku, ayah & adik.. masa trus berlalu..meninggalkan kita..menambahkan usia dari sehari ke hari.. tapi.. ingatan padanya x pernah tua dlm ingatan, malahan semakin segar & aku harapkan ia akan terus segar..

seandainya dia masih ada..hanya ada satu perkara yg ingin aku katakan padanya... aku ingin katakan padanya bahawa aku amat sayangkan dia.. satu pers0alan pernah singgah dlm pemikiranku.. pernah x aku ckp aku sayangkan dia semasa hayatnya masih ada..?? sampai skrg aku still tertanya2x pasal perkara tu..aku hrp aku pernah mengungkapkan perkataan sayang padanya.. seandainya aku tidak pernah mengungkapkannya, aku berharap dirinya tahu bahawa aku amat sayangkannya..hanya Allah yg tahu betapa aku amat sayangkannya..

pd suatu hari..aku terjaga dr tidur.. tiba2x..kepala aku k0s0ng..aku lupakan segala2x tentang dirinya.. menggigil tgn aku mencari gambarnya.. aku takut..takut kehilangan mem0ri tentangnya.. aku takut aku lupakan senyumannya..suaranya..wajahnya... puas aku berd0a..supaya semua mem0ri ini x akn pernah luput dr ingatan ku.. adakah aku terlalai..terlalai dlm mend0akan kesejahteraanya di sana.. dan hukumannya..mem0ri aku bersamanya se0lah2x direntap dr ingatan ku.. YA ALLAH..jauhkan perkara sedemikian drpd berlaku..

kal0 aku b0leh merentas masa..pastinya aku kembali kpd masa ketika bersama dgnnya.. mengenang kembali setiap mem0sri bersama membuatkan air mata ini x henti2x mengalir.. teringt di waktu kecil.. setiap benda yg aku buat, pasti menimbulkan kemarahannya.. sgt nakal.. & ayah spt biasa berlagak selamba mempertahankan tindakan aku.. dia pasti menarik muka masam melihat aku dipertahankan oleh ayah.. dan aku akan tersenyum melambangkan kemenangan.. indahnya waktu itu... pernah terjadi satu peristiwa dia memukul aku tanpa kawalan disebabkan terlalu marah..& apabila dia tersedar akan kesalahannya..dia memeluk aku dlm tangisan.. drpd memndam perasaan marah padanya..perasaan itu berubah menjadi satu keinsafan yg mendalam..hancur hati ini melihat tangisannya.. aku berjanji aku tidak akan lg membuatkan dia menangis slps peristiwa itu..

Allah lbh sayangkannya...bl0m sempat aku & adik membalas kasih sayang & jasa2x nya.. dia pergi meninggalkan kami.. aku bersyukur dikurniakan adik yg agak kental hatinya.. sentiasa bersama aku di kala aku dilanda kerinduan padanya.. kadang kala dia yg bertindak sbg abag.. aku pulak yg berperanan sbg adik..

aku bersyukur atas pemberian yg diberikan olehNYA kpdku..walaup0n aku hanya sempat mengecapi kasih sayangnya seketika cuma..

YA ALLAH..AMPUNKANLAH SEGALA D0SA2X NYA.. TEMPATKANLAH R0H NYA DI KALANGAN 0RG2X YG BERIMAN..


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment