You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Saturday, April 2, 2011

~duit-duit~di man kau duit~

salam semuanya.. ececece..he3x..

ok..kali ni nak cerita ckit pasal duit..

aku sudah mula mengalami kepupusan elaun akibat tidak mengawal hawa nafsuku sebaik mungkin.. abang-abang, kakak-kakak, adik-adik, murid-murid.. jgn ikut cth ini.. tidak baik..tidak baik..ish2x...

selalunya sehari jarang aku menghabiskan lebih dr rm10 hinggit utk makan.. tetapi..semenjak balik dari cuti lepas.. aku dah mula over limit.. adoi...

nampak sedap..semuanya aku beli..ish2x.... apa nak jadi nih..

natijahnya.. bukan setakat kepupusan duit di dalam dompet.. tetapi baju-baju pun mula terasa kecil-kecil belaka ( faham-faham la sendiri ye.. he3x )

sila lihat kronologi gambar-gambar di bawah.. ngeh3x...


waktu first dpt elaun.. semua kaler duit ada dlm dompet..orang kaya baru la katakan..ha3x..


selalunya daripada ini... menjadi spt yg dibawah ....


dan daripada yg di atas akan terus bertukar warna kepada yg di bawah...


sama juga..akan terus bertukar lagi....seperti warna yg dibawah


apabila dah menjadi sebegini..ini boleh dikatakan agak parah.. terkebil2x mata asyik tgk duit dlm dompet..mcm x percaya.. sepantas kilat drpd rm100 bertukar kepada rm5...uish...


ini memang tahap paling parah..kalau dah tinggal yg ni dlm dompet..mula la nak menyesal..napa la aku beli itu..napa la aku beli ini.. waktu membeli x pernah pula duk pk... ish2x...



hope x da la sampai tahap mcm ni.... bunyi kecing...kecing... ja... tapi pernah ja.. he3x... dgn muka poyo g bayar duit kat koop ka..kafe ka..janji leh makan... ngeh3x...



aish..bila la betul2x nak insaf ni.. x ley boros2x lagi... selalu ja saving..tapi selalu gak menghabiskan saving itu...
adoi....

kena sekeh kepala sekali baru leh insaf kot... hik3x....

apa2x pun.. the important thing is...

'JUST KEEP THE SMILE'

walaupun dah x bapa nak leh smile dah duk pk keja bertimbun2x lagi ni...



p/s: lagi byk keja..lagi rajin aku wat p0st panjang2x.. napa ya.. ??






Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment