You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Saturday, November 14, 2009

~cerita ku 2 hari yg lalu~

khamis..12.11.09..

hari last exam..seriously memg kecewa gila..tipu la, kal0 aku ckp aku x frust ngan s0alan2 yg kuar..maybe pengajaran utk aku n kengkawan k0t..s0alan yg sp0t x kuar..sebelum2 ni 0k ja.. apa2 p0n jgn pandang ke belakang lg..he3x..

sedang enak aku bersenang lenang..my l0vely jiran sebelah bilik..ajak g jerterh..aku p0n 0k ja la..nak mengubati hati yg lara ni..kena la kuar jalan2 ckit..kan..kan..lam 2.30 g2 kuar la kami b'5 ke Jerteh.. ( aku, aza, ana, ain, nad )..perjalanan ke jerteh ok ja.. x der hal..

tapi..perjalanan balik..memg penuh ngan cabaran..sampai kat traffic light mana ntah ( aku amat lah lemah dlm mengenal tempat n mengingat jalan )..keta tiba2 mati enjinnya..aku ni memg rasa nak nangis dah.. dgn menebalkan muka yg x bapa nak cun ni..aku, ain, aza..g mintak t0l0ng kat abg2 mekanik yg kebetulannya bengkel keta tu just seberang jalan ja dr tempat keta tu mati.. pada ms yg sama, ada s0rang pak ni..( b'baju merah yg aku ingat )..memberhentikan ketanya dan cuba utk men0l0ng kami..tapi malangnya..pak cik itu p0n x leh nak wat apa2 gak..dia just t0l0ng t0lak keta tu ja..

abg2 mekanik tu bawak keta tu ke bengkel dia0rg..dan dgn kepakaran yg diaorg ada..keta itu p0n berjaya dibaiki.. ( thanks a l0t abg2 mekanik n pak cik baju merah )..tapi..cabaran perjalanan pulang kami masih belum tamat lg...

tiba2 depan MRSM Kota Putera tu..keta tu telah mati enjinnya utk kali ke-2..kal0 ikutkan hati kami b'5..nak ja kami tinggalkan keta tu dan b'jln pulang ke h0stel..tapi..apabila memikirkan tanggungjawab kami kpd tuan punya keta tu..kami tunggu gak keta tu..sampai budak kechik yg k00p tu dtg ( diaorg ckp dak tu adik ipaq abg dee..suka ati ja aku panggil dia dak kechik..biaq la..sakit ati nih )..

setiap bnda yg berlaku ada hikmahnya..aku dpt satu bnda yg b'guna utk diri aku..maybe ini satu petunjuk gak atas kelemahan diri aku sendir..biarlah aku ja yg tahu bnda tu..apa yg membuatkan kami b'5 agak terharu..upa2nya dak2 maktab ni baik2 belaka..thank a l0t kepada semua 0rg yg telah t0l0ng kami..( especially kpd min n pakwenya )..

benda ni aku memg x kan lupa..sampai bila2 p0n.. 0ne of my sweet mem0ry here..he3x..

Jumaat..13.11.09..

aku n kengkawan lain g KB..memg da plan sblm exam g..erm..kami g ngan 2 biji keta..( keta k00p n keta asma )..ni p0n byk dugaannya.. aku, ain, madi, r0di naik keta asma... erm..awal2 tu keta asma p0n wat hal gak..s0..keta yg satu lg gerak lu ke KB..atas bantuan en.Hashim( warden blok c )..akhirnya berjaya gak keta tu dihidupkan dan kami p0n mulakan perjalanan kami..

asma terpaksa balik ke tumpat utk tkar keta ngan ayah dia k0t..kat KB kira 0k la..semuanya berjalan lancar..sh0pping sakan budak2 nih..aku just beli buku ja..hadiah utk my l0vely r00mate..penat gila jalan2 kat Kb..( aku ni bkn la jenis kuat jalan sgt, s0 memg rasa penat la..sakit kaki sgt2..)..

kami b't0lak balik..pas maghrib..apa yg plng menarik sekali kat Kb ni..kami t'nampak satu kapel yg agak memeranjatkan kami semua la..he3x..biarlah rahsia sapa 0rg tu yerk..kami just d0akan sem0ga dia berbahagia selalu..

byk bnda nak tulis..tapi kepala blank lak..nant2 la I sambung yerk..he3x..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment