You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Tuesday, December 20, 2011

cerita basi - nyamuk -


salam semuanya..

semoga sesiapa yg membaca dgn rela hati @ terbaca secara tdk sengaja post ini berada dlm keadaan sihat hendaknya.. :)

da tgk gambar kat atas kan.. curious x.. curious x.. he3x

gambar kat atas adalah gambar2x sepanjang kami menyiapkan tugasan PSV 3105 - arca dawai -
( byk lg gambar lain.. step by step.. semua ada gambar )

tapi yg aku nak cerita kat cni.. adalah pengalaman kami sepanjang kami siapkan tugasan ni.. perit kot.. hu3x..

masalah pertama.. kami x da idea apa yg kami nak buat.. tema yg diberi oleh cik z.. flora/fauna.. tapi cik z minta kami buat berdasarkan contoh yg kami dpt kat internet/ buku.. cik z x nak kami buat mengikut imaginasi sendiri.. cbb kata cik z kalau buat ikut imaginasi sendiri, bentuk yg dihasilkan tdk mengikut bentuk yg sepatutnya.. ( erk..faham x ? he3x ).. akhirnya aku, ana, ain pilih utk buat nyamuk..

masalah kedua.. bila da dapat idea.. kami x boleh pulak nak buat rangka asasnya.. kalau tgk rangka asas yg mula2x kami buat... memg hampeh la.. x akan dapat bentuk nyamuk pun.. ada yg ckp kami buat bentuk kapal terbang la, burung la..paling best bila cik z sendiri ckp rangka asas kami mcm bentuk buah kundur kalau aku x clp..sadis2x.. waktu tu aku sbnrnya memg dah down gila dah..

masalah ketiga.. kami memg blur.. sampaikan kan rangka asas pun x dpt buat.. kami buat keputusan utk bawak balik rangka asas tu ke rumah ain ( aku duduk rumah ain seminggu utk PBS ).. waktu kat rumah ain.. kami dpt pertolongan dr ayah ain..pak cik najeri.. pak cik najeri beri kami idea mcm mana nak buat.. pak cik najeri suruh kami wat research ckt pasal nyamuk ni.. pak cik najeri ckp kena tahu betul2x baru dpt buat.. pak cik najeri siap beli dawai baru lg utk kami buat rangka asas lain..he3x.. rangka asas kami yg awal2x tu digelakkkan oleh family ain..kui3x..bila da siap rangka, masalah nak melilit dawai halus pada rangka plak timbul.. aduhai.. tapi setelah berbincang2x.. akhirnya.. dapat jgk cari jalan penyelesaiannya..

masalah keempat.. kami just siapkan rangkan asas & sempat lilit dawai halus lbh kurang 10 % ja.. PBS kali ni sgt memenatkan sampaikan memg x da masa sgt nak buat.. bulan puasa.. balik ptg, memg tido.. mlm plak byk buat keja lain yg berkaitan dgn PBS.. memg dugaan lah.. bila balik maktab, baru kami cuba utk siapkan.. bila balik maktab, ada masalah lain plak timbul.. assignment yg bertimbun2x.. masalah kesihatan salah seorg ahli kumpulan.. mcm2x lah.. hu3x..

tapi..berkat kesabaran dan usaha bersama.. akhirnya kami berjaya juga menyiapkannya.. rasa bangga gila bila dpt siapkan.. mcm x percaya pun ada kami mampu siapkan..he3x
ALHAMDULILLAH.. :)

apa yg ptng.. sbnrnya.. jgn putus asa.. sepanjang buat tugasan ni, aku pernah terfikir utk lilit ja dawai tu biarlah jadi bentuk apa pun.. malas da nak fikir.. itu bila da sampai tahap yg memg aku dah give up.. tapi aku pujuk hati sendiri.,.cuba buat.. lagi pun ini kerja berkumpulan.. x kan lah dicbb kan aku, kawan2x lain pula dpt markah rendah.. berjaya juga aku atasi perasaan tu.

lupa lak..selain tu..sepanjang tugasan ni.. byk betul cenderahati kami dpt.. luka2x di tgn.. selamat x tgl parut.. hu3x.. aku lg tragik..siap luka kat pp ha.. selamat la luka x dlm.. calar2x mcm tu ja..kalau berparut..hbs la.. da la muka masam mencuka da.. ada parut da jd mcm muka gengster da.. he3x..x clp aku..luka kat bibir pun ada.. ganas x ganas buat kerja..he3x..


wajah2x tegang sepanjang menyiapkan tugasan

kesimpulannya.. nak seribu daya..x nak seribu dalih

betul x??


p/s : mcm terlebih panjang lak..he3x

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment