You can replace this text by going to "Layout" and then "Edit HTML" section. A welcome message will look lovely here.
RSS

Tuesday, December 8, 2009

..terlewat..menyesal..ntah la...

tiba2..terdapat 2 pers0alan lam kpala aku skrg.."terlewatkah aku".."menyesalkah aku".. semakin hari..2 pers0alan ni semakin menekan fikiran aku..aku asyik terpikir ja sal benda ni..

kawan2 seusia aku..ramai yg da nak hbs study..yg da mula kerja..yg da kahwin..yg da ada anak pon ada..( pasal kawin ngan ada anak tu..aku x kisah sgt )..tapi yg menggangu fikiran aku skrg..yg da nak hbs study n yg da start keja..aku ni baru nak mula berjalan..tapi kawan2 aku da start berlari..terasa malu n rendah diri p0n ada..

bila kawan2 tya.."nurul lama mana lg nak hbs ?".. aku semakin segan nak jawab.. 4 thn lg..lama tu.. siap ada yg ckp..tua lam maktab la aku ni..hu3x..sedih tu..bila keadaan mcm ni timbul..aku jadi tertanya2..betul ker jalan yg aku pilih ni..terlewat ker aku..kal0 aku masuk maktab masa aku pas spm..aku da sem 4 skrg..tgal 2 thn ja lg nak hbs..tapi kalo betul aku dpt masuk..kdg aku terasa memg ni jln yg ditakdirkan utk aku..cuma ntah la..perasaan yg bercampur aduk ni membuatkan aku semakin g0yah..

menyesal..?? x der la sgt..c0z aku enj0y gak belajar kat maktab..setakat hal2 kecik yg mengganggu dan x best tu..biasa la..da adat belajar..ntah la..serabut gak pk hal ni..yg pasti aku x nak menyesal ngan jalan yg aku pilih ni..aku da x leh pandang ke belakang lg..apa yg b0leh aku wat..just pandang ke depan..n teruskan perjalanan kehidupan yg dah aku pilih ni..INSYAALLAH..mungkin aku akan dpt petunjuknya satu hari nanti..kal0 aku trus ngan perasaan menyesal tu..aku rasa kehidupan aku akan sia2 ja..

chay02x..

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

SeE-DaH said...

my buddy.. huda..

apa yg kta x nak slalunya yg tu la yg kita dapt..
dan apa yg kta nk, x smestinya kta akn dpat..

hanya DIA yg mngetahui segalanya..
ada hikmah di sebalik smua ini..

dan jgn sesekali rasa mnyesal atas jln yg kta pilih ni..
kta x tau kan pe yg akn tjadi nnti.. kalo abes study awal pon, x bermakna kta akn terus bjaya dlm hdup..

u've to b proud for what r u being rite now~!!
ak pon bangga ngan smua kwan2 ak.. including u.. :)
msing2 ada rzeki msing2..

umur bukan pengukur tuk mnentukan kejayaan kta pda msa depan..( u've to bear in ur mind.. k)

tuk mghadapi msalah ini..
hg kna yakin dgn dri sdiri..
bole nk compare dgn org lain..
tp compare la tuk mnaikkan smngat tuk terus sukses..
jgn la compare, pas tu rsa rendah dri.. mcm tu x elok.. smgat bole hlang..

k kawan?..
frens 4ever..
luv u fren..
:)

Post a Comment